سولفات کبالت آبدار

سولفات کبالت آبدار | خرید سولفات کبالت آبدار | فروش سولفات کبالت آبدار | قیمت سولفات کبالت آبدار

سولفات کبالت به صورت بلورهای قرمز منوکلینیک ظاهر می شود. سولفات کبالت آبدار به عنوان رنگدانه برای تزئین ظروف چینی، در سرامیک، لعاب و مینا برای محافظت در برابر تغییر رنگ، از سولفات کبالت آبدار استفاده می شود.

کد محصول: 990540 دسته‌بندی:

سولفات کبالت آبدار

سولفات کبالت آبدار | خرید سولفات کبالت آبدار | فروش سولفات کبالت آبدار | قیمت سولفات کبالت آبدار

کبالت (II)سولفات هر یک از ترکیبات غیر آلی با فرمول CoSO4 (H2O) x است. معمولاً سولفات کبالت به هیدرات CoSO4.7H2O اشاره دارد که یکی از رایج ترین نمک های کبالت است. هپتاهیدرات سولفات کبالت (۲+) یک فرم هیدراته کبالت است. این ماده به عنوان یک ماده سرطان زا و یک ژنوتوکسین نقش دارد.کبالت در بسیاری از موارد از طریق سولفات از سنگ معدن بدست می آید.

سولفات کبالت (II) با حل شدن اکسید، هیدروکسید یا کربنات کبالت (II) در اسید سولفوریک رقیق و به دنبال آن تبلور تهیه می شود:

CoO + H2SO4 → CoSO4 + H2O

Co (OH) 2 + H2SO4 → CoSO4 + 2H2O

CoCO3 + H2SO4 → CoSO4 + CO2 + H2O

تبلور محصول تجاری، هپتاهیدرات صورتی را به همراه دارد. اکسیداسیون بیشتر این نمک در H۲SO۴ رقیق با ازن یا فلورین، سولفات کبالت هیدراته (III) ، Co2 (SO4) 3 • ۱۸H2O تولید می کند. این اکتادکاهیدرات آبی ، Co2 (SO4) 3 • ۱۸H2O همچنین با اکسیداسیون الکترولیتی کلرید کبالت (II) یا هر محلول نمک کبالت (II) در اسید سولفوریک ۸ میلی مولار بدست می آید.

شرکت اوج آزما پلاست فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، آماده ارائه خدمات در حوزه فروش سولفات کبالت آبدار با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشد.

کاربرد های سولفات کبالت هیدراته

سولفات کبالت(II) هیدراته، در تهیه رنگدانه ها و همچنین در ساخت نمکهای دیگر کبالت استفاده می شود. از رنگدانه کبالت در ظروف چینی و شیشه استفاده می شود. سولفات کبالت (II) در باتری های ذخیره سازی و حمام های آبکاری، جوهرهای لیتوگرافی و به عنوان افزودنی برای خاک و خوراک دام استفاده می شود. برای این اهداف، سولفات کبالت با تصفیه اکسید کبالت با اسید سولفوریک تولید می شود.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی سولفات کبالت آبدار

سولفات کبالت به صورت بلورهای صورتی یا قرمز ظاهر می شود. سولفات کبالت آبدار غیر قابل اشتعال و مرطوبت است و در دمای ۴۱ و ۷۱ درجه سانتی گراد دچار کم آبی می شود.

هپتاهیدرات سولفات کبالت (II) حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد مایع می شود. در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد بدون آب می شود. هپتاهیدرات سولفات کبالت (II) در آب حل می شود، در اتانول کمی محلول است و به ویژه در متانول محلول است.

Structure
Chemical Safety
CoSO۴. ۷H۲O or CoH۱۴O۱۱S Molecular Formula

۱۰۰۲۶-۲۴-۱

COBALT SULFATE HEPTAHYDRATE

Cobalt monosulfate heptahydrate

Cobalt(II) sulfate heptahydrate

cobalt(2+) sulfate heptahydrate

 

Synonyms
۲۸۱.۱۱ g/mo Molecular Weight

۹۸ °C

 

Melting point

 

۷۳۵°C

 

Boiling point

 

۲.۰۳ g/mL at 25 °C(lit.)

 

Density

 

Store at +5°C to +30°C

 

storage temp.

 

H۲O: soluble

 

solubility

 

Solid

 

form

 

Red-brown

 

color

 

۱.۹۴۸

 

Specific Gravity

 

۴ (۱۰۰g/l, H2O, 20℃)

 

PH

 

۳۶۲ g/L (20 ºC)

 

Water Solubility

 

Stable. Non-flammable. Hygroscopic. Dehydrates at around 41 C and 71 C.

 

Stability

 

نکات ایمنی در مورد سولفات کبالت

قرار گرفتن در معرض سولفات کبالت منجر به تحریک پوست، چشم و دستگاه تنفسی می شود و تیروئید، ریه ها، قلب و کلیه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. سولفات کبالت در سلولهای پستانداران جهش زا است و بر اساس شواهد سرطان زایی در حیوانات آزمایشی پیش بینی می شود که یک ماده سرطان زای انسانی باشد.

منابع :

https://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_EN_CB8497482.htm

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Cobalt-sulfate-heptahydrate

شرکت اوج آزما پلاست ارائه دهنده سولفات کبالت آبدار با کیفیت تضمین شده از کمپانی های معتبر از قبیل سیگما  آلدریچ است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و خرید با ما تماس بگیرید.

فرم مشاوره در مورد محصول

جهت مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.

  • ۸ + ۶ =

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *